תפוז אנשים - קומונות - גירסה טקסטואלית
תפוז אנשים
Google
 

חינוך מתמטי מתמטיקה יסודית

|חיבוק|ברוכים הבאים לקומונת חינוך מתמטי - מתמטיקה יסודית. הקומונה מיועדת למורי מתמטיקה בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים, למנחי מתמטיקה בבתי הספר, להורים לילדים בבתי הספר ובגנים (שמן הסתם לומדים, או שילמדו, מתמטיקה), ובאופן כללי למתענינים בנושאי החינוך המתמטי. מומחי הקומונה, בעלי ידע ייחודי בתחום, יהיו זמינים וישתדלו לספק תשובות מהירות. בקומונה יערכו דיונים בנושאי הוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי וחטיבת הביניים. יינתן מענה למורים בתכנית "מתמטיקה יסודית" (תכנית סינגפור) על ידי מומחים ועמיתים. ננהל דיונים על נושאי לימוד והוראה ספציפיים ועל תכניות הלימודים, שיהיו יזומים על ידי מומחי הפורום ו/או ה"שטח". כן נחליף מידע רלוונטי עם הורים ומתענינים "סתם".  הקומונה פתוחה כמובן לכל הגישות השונות בתחום החינוך המתמטי. היא לא תשמש במה לפתרון בעיות מספרי הלימוד או שיעורי בית.
עכשיו ב-FLIX

תקיפת מחבלים
dover zahal
תקיפת שלושה מחבלים שעסקו בהכנות לשיגור רקטה
זמן: 00:51   צפיות: 265  

"חוקרים חשבון" ו-"נפלאות המתמטיקה" - שלמה יונה


10:38 | ‏2009/‏10/‏17
שלום, אתמול המורה למתמטיקה אמרה שאביב מתקדם מאוד (האמת העצובה היא שהכיתה בפער עצום מתוכנית הלימודים, לפחות זאת שבספרים של מתמטיקה יסודית) והציעה שבמקום שהוא ישתעמם בשיעור אז שהוא יקבל עבודה בחוברות (כמו שילדים אחרים, מתקדמים ומתקשים מבצעים). היא הציעה את חוקרים חשבון (הוצאת יסוד) ואת נפלאות המתמטיקה (אינני יודע אפילו מי המו"ל והיכן משיגים). מי יודע לומר מי מהחוברות טובה לעניין? אולי יש בעיות איתן? אני חש לא בנוח שהוא מתעסק עם חוברת אחרת מנושא הלימודים, אבל אולי זה עדיף על כך שישתעמם ויפנה לקונדס או להפרעה בכתה... חשבתי עוד שאולי מוטב שאת התרגילים שאני נותן לו מתוך הספרים והחוברות של מתמטיקה יסודית יעשה בכתה במקום מה שהמורה מציעה... בקיצור, אני לא יודע ואשמח לעצתכם וללמוד מנסיונכם. תודה רבה.


עוד בתפוז אנשים

מה שאנחנו עושים כרגע - passioneta


23:26 | ‏2009/‏09/‏30

האחין התחיל כיתה א' - קודם כל בשנה שעברה החלטנו לא לעבוד איתו מחוברות מתמטיקה יסודית ע"מ שלא ירגיש שאת זה הוא כבר מכיר. כרגע בכיתה הוא עושה דברים שקטנים עליו בכמה מספרים (הסתכלתי בחוברת הרביעית של כיתה א' וגם שם הכל קל מדי בשבילו), אחרי החגים כנראה יחלקו אותם לקבוצות ואנחנו מחכים לראות מה יקרה. בינתיים הוא לא מפריע כי מאוד חשוב לו להיות ילד טוב (אל תגלו לו, אבל הוא חננה). בשביל שימשיך להתפתח, וכיוון שחוברות בשבילו == בי"ס והוא מעדיף "לשחק", התחלתי לעשות איתו דברים מתוך הספר  "מדעי המחשב ללא מחשב". בינתיים עשינו את ה"קסם" של תקון שגיאות והיה נחמד מאוד.|1|

אני לא מכיר את הספר הזה - שלמה יונה


12:26 | ‏2009/‏10/‏01

היכן יש פרטים עליו?|1|

כאן בקומונה - passioneta


14:28 | ‏2009/‏10/‏01

שני שרשורים למטה, "תכנות דינאמי" - ההודעה של בני שור.|1|

לא הבנתי אם הספר כבר - שלמה יונה


17:33 | ‏2009/‏10/‏01

ראה אור או שטרם ראה אור. אם טרם ראה אור אז איך משיגים אותו? זאת בטח שאלה לבני שור. תודה|1|


עוד בתפוז אנשים

הוא מופיע באתר באינטרנט - passioneta


19:36 | ‏2009/‏10/‏01

ראה בהודעה של בני שור למטה|1|

מדעי המחשב ללא מחשב: מידע ובקשה - בני שור


14:55 | ‏2009/‏10/‏02

wow, היה מפתיע לגלות הפנייה לחומר כאן, ועוד דרך ילד (מאוד מוכשר, אני בטוח) בכתה א'. הקישור לחומר בעברית (כל מה שיש לנו הוא נמצא על הרשת, ואנחנו עובדים על הוספת עוד שיעורים - גם חדשים וגם מתורגמים מהמקור באנגלית) הוא http://csu-il.blogspot.com  . החומר מבוסס על ומתורגם ברובו מפרוייקט של שלושה ניו זילנדים - טים בל, מייק פלואוז, ואיאן וויטן, המכיל עוד פעילויות ונושאים, ואף הוא כולו ברשת http://csunplugged.org  .   יש גם לא מעט פעילויות מצולמות ביו-טיוב   http://video.google.com/videosearch?q=computer+science+unplugged&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-us:official&client=firefox-a&um=1&ie=utf-8&ei=nnxvstftlzrmnaprnfjdcq&sa=x&oi=video_result_group&ct=title&resnum=5#  . אנצל את השרשור לבקשה: אנחנו מתחילים אחרי סוכות פיילוט של העברת הפעילויות בחטיבות ביניים. פיתחנו מודל בו סטודנטים מצטיינים למדעי המחשב ילוו/יחנכו מורים בכיתות, ואף קיבלנו מ-google העולמית מימון צנוע לכך. קבענו השתלמות באונ' ת"א ל-12 ו-15 באוקטובר (בשבוע שאחרי סוכות). היינו שמחים לצרף עוד 3-5 בתי"ס להשתלמות. אם יש לכם קשר עם מורים או מנהלים (בחטיבה) שהם פתוחים ומהירי החלטה, אנא שלחו להם את הפוסטר המצורף, ועודדו אותם לפנות אלי (benny@cs.tau.ac.il) להבהרות. תודה!|1|

מוכשר :) שלצערינו כרגע אין שום - passioneta


15:53 | ‏2009/‏10/‏02

מסגרת שבה הוא יכול להתפתח (כמו חוג למשל). הכל מתחיל מכיתה ג' - אז אם למי שקורא פה יש רעיונות או יוזמות - נשמח. דרך אגב, כבר בסיבוב השני של הדגמת ה"קסם" (עוד לפני שבכלל דברנו על איך אני עושה את זה) הוא החליט, על דעת עצמו, להפוך שתי דסקיות ולראות אם אני עדין מצליחה. (למרות זאת החלטתי לדחות את הדיון בכמות השגיאות לפעם אחרת.)|1|

תודה רבה על המידע - שלמה יונה


20:09 | ‏2009/‏10/‏02

|1|

לבני - shira shira


06:12 | ‏2009/‏10/‏15

בני - ממליצה לך להעלות את בקשתך בפורום מורים של חטה"ב (פורום המורים הגדול) או בתפוז. בהצלחה|1|


עוד בתפוז אנשים

השתלמות מדעי המחשב ללא מחשב - בני שור


10:38 | ‏2009/‏10/‏17

ההשתלמות מאחורינו, והשתתפו בה כ-12 מורים (נו, בעיקר מורות כמובן ממש מכל כנפות הארץ. אנחנו מתכננים השתלמות נוספת בהמשך השנה, ואשמח אם תוכלו להפיץ את החומר (יש מצביע בפוסטר שלמעלה, וכל השיעורים זמינים ברשת) למורות רלוונטיות או למנהלות בחטיבה.|1|

תגובה - shira shira


06:16 | ‏2009/‏10/‏15

הי שלמה אני לא כ"כ מכירה את החוברות הנ"ל, אבל באמת למה שלא יעבוד עם חוברות סינגפור בכיתה. אולי זה גם יחשוף את המורה לחומר אחר. בגדול, ההמלצה היא לא להשתמש בהן כחוברות העשרה אלא כתכנית לימודים מסודרת, אבל מכיוון שאתה עושה זאת, בין כה וכה במקביל, הגיוני שיעבוד על כך בכיתה, במקום שיתבלבל עם עוד רעיונות.|1|

Copyright©1996-2014, תפוז אנשים בע"מ