תפוז אנשים - קומונות - גירסה טקסטואלית
תפוז אנשים
Google
 

מדעי כדור הארץ בתיכון עין כרם

הקומונה של תלמידי מדעי כדור הארץ מבית הספר האזורי עין כרם
עכשיו ב-FLIX

ספיידר דד
דוקטור שרמן
מחווה מקסימה שעשה האבא לילדו בן החמש החולה בסרטן
זמן: 01:28   צפיות: 400  

מערכות כדור הארץ-תשובה מרוכזת - עין כרם


11:27 | ‏2006/‏04/‏19
השאלות האלה לא פעם בעייתיות לכם ותשובות רבות שקיבלתי במבחן לא היו ברמה מספקת 160. הסבירו בכתב והדגימו באמצעות שרטוט כיצד באים לידי ביטוי מעברי חומר ואנרגיה בין ובתוך מערכות כדור הארץ (גאוספרה, הידרוספרה, אטמוספרה וביוספרה) באזור של גבול שבין לוחות טקטוניים? 161. כיצד משפיעים מעברי חומר ואנרגיה באזור של גבול שבין לוחות טקטוניים על האדם. 165. אלו תופעות ביוספריות ניתן להסביר (באופן ישיר ועקיף)  באמצעות תאוריית הלוחות? 166. אלו תופעות אטמוספריות ניתן להסביר (באופן ישיר ועקיף)  באמצעות תאוריית הלוחות? 167. אלו תופעות הידרוספריות ניתן להסביר (באופן ישיר ועקיף)  באמצעות תאוריית הלוחות? חשוב להדגיש שבשאלות האלו עליכם להתייחס בעיקר למתרחש בגבולות בין הלוחות: רכסים מרכז אוקייניים וגבולות הפחתה. נסו להסתכל על התמונות המופיעות בקישורים הבאים ולחשוב על השאלות הבאות: - כיצד קשורה צורת הנוף לטקטוניקת הלוחות? - כיצד משפיעה צורת הנוף שמופיע בתמונה על האטמוספירה: טמפרטורה (לדוגמא ים המלח לעומת האלפים), מזג אוויר ותופעות אקלימיות כמו סופות, הוריקנים וכד. - הידרוספירה: אילו גופי המים יכולים להווצר באזורים אלו (אגמים, אגמים מלוחים, קרחונים, נהרות וכד') - אילו תופעות ותהליכים גיאולוגיים מתרחשים באיזורים אלו (שבירה, בליה, הובלה, רעידות אדמה, התפרצויות וולקניות וכד') -כיצד משפיע התופעות שהוזכרו למעלה על הביוספירה: צמחים ובעלי חיים. הר פוג'י ביפן איסלנד אלפים


עוד בתפוז אנשים

המשך - עין כרם


11:08 | ‏2006/‏04/‏19

הקישורים שהעלתי בהודעה הקודמת מאפשרים לכם לראות איך נראה הנוף באזורי מגע בין לוחות צורת הנוף משפיע על האטמוספירה-אקלים (הרים, אזורים נמוכים וכד') ועל ההידרוספירה-מים (קיומם של אגמים, נהרות וכד'), כדי שהתשובה כאן תהיה מלאה עליכם להציג מספר דוגמאות המתייחסות לתופעות אלו. צורת הנוף והאקלים משפיעים על הצומח והחי ביוספירה כל אלו משפיעים על האדם בתמונות יש מספר דוגמאות לקשר של תופעות אלו לאדם. כל דוגמא כזו צריך להציג ולהסביר. סקי אפשרי כי יש הרים ושלג. צריך להסביר את הקשר של ההרים לטקטוניקה ואת הקשר של האקלים והשלג לעובדה שיש הרים גבוהים. דוגמאות נוספות מתייחסות לנושא המעיינות החמים המתקיימים בעיקר באזורים של גבולות בין לוחות המאפשרים למים לחדור לעומק הקרום, להתחמם ולהעלות חזרה. דוגמאות לכך אפשר למצוא באזור הכנרת וים המלח. באיסלנד, בתורכיה ובמקומות רבים נוספים. מעברי חומר ואנרגיה דוגמאות למעברי אנרגיה באזורי גבול בין לוחות: רעידות אדמה, צונאמי, התפרצויות הרי געש, מעיינות חמים. לגבי כל דוגמא כזו עליכם להסביר את הקשר שלה לגבולות בין הלוחות ובנוסף להסביר את ההשפעות על האדם. דוגמאות למעברי חומר: התפרצויות וולקניות, סחף כתוצאה מהפרשי הגבהים, שטפונות, מעיינות חמים. גם כאן עליכם להסביר את הקשר לגבולות בין הלוחות ואת ההשפעות על האדם.|1|

הקשר בין מחזור הסלעים למחזור המים - עין כרם


11:27 | ‏2006/‏04/‏19

גם כאן, כמו בשאלות רבות נוספות, עליכם להכיר בצורה טובה את השרטוט של מחזור הסלעים. כדי לענות על השאלה הזו צריך פשוט לעבור על תהליכי מחזור הסלעים ולזהות את אלו שמושפעים ממים ומתהליכים הקשורים במחזור המים. לדוגמא: השקעה ימית, בליה, הובלה וכד'.|1|

Copyright©1996-2014, תפוז אנשים בע"מ