תפוז אנשים - קומונות - גירסה טקסטואלית
תפוז אנשים
Google
 

סטטיסטיקה וSPSS



פה ננסה לעזור זה לזה בניתוח מחקרים - במציאת הנוסחאות והפונקציות המתאימות לכל סוג של מידע שנרצה לקבל משאלון הסקר שהכנו.
זה המקום שילווה אתכם משלב קבלת השאלונים ועד לסיום ניתוח התוצאות. המגמה להיעזר זה בזה גם ובעיקר בתוכנת SPSS - עד לשלב כתיבת סקריפטים.
אם יש לכם קישור להוסיף - לחצו בצד ימין על קישורים, היכנסו לקטגוריה המתאימה, ובתחתית העמוד לחצו "הוספת קישור חדש". לאחר בדיקת הקישור, אאשר אותו והוא יתווסף לרשימת הקישורים, בתוספת קרדיט.

ובקשה קטנה לשואלים ונענים: אם התשובה הועילה לכם, אנא חזרו לכאן וציינו זאת, לתועלת הבאים אחריכם....
:     33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48     
עכשיו ב-FLIX

למה הם עושים את זה לעצמם?
קרומפישנודלי
הנפילות הגדולות של השבוע האחרון
זמן: 04:44   צפיות: 79  

האם מתאם מרמז בהכרח על ממוצע ? - פשוטשירה


14:51 | ‏2010/‏12/‏07

אם נמצא מתאם בין מגדר למהירות ריצה. 0.3 בין מגדר גברים למהירות ריצה. ומתאם 0.27- בין מגדר נשי למהירות ריצה. מה זה אומר ? (אני מבינה את הנושא אבל חשוב לי לנסח כך שלא יהיו טעויות) האם זה אומר בהכרח שממוצע הגברים גבוה יותר ממוצע הנשים? האם זה אומר בהכרח שיש יותר גברים במהירויות ריצה גבוהות מאשר נשים ? (בהנחה שאותו מספר של נשים וגברים נמדדו) האם זה אומר שהסיכוי של גבר להיות במהירות ריצה גבוהה גבוה יותר מהסיכוי של אישה?? תודה רבה לעונים.


דרוש סטטיסטקאי/ת למחלקת ביואינפורמטיקה - יחידת מחקרים


21:04 | ‏2010/‏09/‏07

במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב) נפתחה לאחרונה יחידת ביואינפורמטיקה. ליחידה דרוש/ה סטטיסטיקאי/ת במהלך או לאחר לימודי תואר שני. לפרטים נוספים ניתן לפנות במייל: ד"ר אריה שטיינויל arikst@tasmc.health.gov.il


דרוש/ה מומחה לסטטיסיטקהה - עבודה מהבית - לימור ברק1


16:36 | ‏2010/‏04/‏07

לחברת אלעד מערכות דרוש/ה מומחה לסטטיסטיקה בעל/ת ניסיון מעל ל-5 שנים השכלה: ד"ר למשרה  חלקית וזמנית ל- 4 חודשים העבודה תתבצע מהבית!!! קו"ח יש לשלוח: limorba@elad.co.il


חישוב גודל מדגם - הוא היא


07:45 | ‏2010/‏05/‏07

אני צריכה לקבוע גודל מדגם למחקר ניסויי בו בו קבוצת הנבדקים עוברת תוכנית התערבות, ונבדקת לפני קבלת התוכנית, מיד אחרי התוכנית, ומספר שבועות לאחר סיום התוכנית. הניתוח הסטטיסטי יעשה באמצעות repaeated measure anova כיצד אני קובעת את גודל המדגם? ניסיתי להעזר במספר מחשבונים באינטרנט אך איני יודעת להציב בהם את כל הנתונים המתבקשים. למשל מצאתי מחשבון שנקרא gpower 31 אני בודקת את גודל המדגם לניתוח של repaeated measure anova חלק מהנתונים שאני מתבקשת להזין הם: effect size corr among rep measures nonsphericity correction e אני לא יודעת מה בדיוק להזין ואיך לחשב את הנתנונים הללו, במיוחד שאין לי שום נתונים כרגע. בנוסף הבנתי שהנוסחה הקלאסית לחישוב מדגם מתייחסת לארבע פרמטרים: מובהקות ועוצמה סטטיסטית שנתונות. ואפקט קליני ומידת הפיזור של המשתנה הנמדד-אלו בדר"כ נקבעים על סמך מחקרים קודמים שאין לי כרגע מידע עליהם. אודה למי שיוכל להאיר את עייני בנושא.


טרנספורמציה ליניארית - מדע ורוח


10:58 | ‏2010/‏06/‏07

שלום, האם ניתן לעשות טרנספורמציה מסוג log10 על כל משתנה תלוי (כי התקבלה התפלגות לא נורמלית), או רק אם התלוי הוא משתנה מסוג count? תודה


סיוע ב-spss וניתוחים סטטיסטיים - ohadro2


19:32 | ‏2010/‏08/‏07

סיוע בכתיבת פרק הממצאים הסטטיסטי הנדרש לעבודה סמינריונית על ידי סטטיסטיקאי בעל וותק רב באקדמיה החל משלב קידוד השאלונים ועד לשלב ניתוח השערות המחקר והמסקנות . שירות מהיר, מחירים גמישים!! מייל: stat5@walla.com 0523-738189 אוהד


שאלה מורכבת - דרור141


15:27 | ‏2010/‏06/‏28

כתבתי מאמר שבו בדקתי באמצעות שאלת כן/לא את הנכונות לקיום יחסי מין לא מוגנים בקונדום עם פרטנר לא קבוע. סדרת שאלות נוספת בחנה - עד כמה מין ללא אמצעי מניעה הוא מסוכן בעיניך. התשובות בסקאלה של 4 נעו ממסוכן מאוד עד לא מסוכן כלל. סדרת שאלות נוספת בחנה עד כמה ידע מוקדם על הפרטנר משפיע על תפישת הסיכון. (למשל הידיעה כי הפרטנרית נוטלת גלולות נגד הריון, או שפרטנר/ית הציג תוצאות בדיקת איידס שליליות). השאלות נוסחו כך: עד כמה מסוכן לדעתך לקיים מין ללא קונדום עם פרטנר שהציג בדיקת איידס שלילית. התשובות בסקאלה של 4 ממאוד מסוכן עד כלל לא מסוכן. הממצאים בניתוח קרוסטאב חי בריבוע הראו מתאם בין אלו שמוכנים לקיים מין ללא קונדום לבין אלו שסוברים כי מין ללא קונדום הוא מסוכן. כמו כן, נמצא (חי בריבוע) כי ידע מוקדם גורם לשתי הקבוצות (מוכנים ולא מוכנים למין ללא הגנה) לתפוש אקט מיני בעקבות ידע מוקדם כלא מסוכן (לא נמצא הבדל מובהק בין שתי הקבוצות לגבי תפישת הסיכון בהנתן מידע מוקדם על הפרטנר). הביקורת שקיבלתי על המאמר טענה כי the methodology for examining moderator effects is not appropriate. based on the present statistical analysis it is not possible to draw decisive conclusions about the role of preliminary knowledge as a moderator for the associations between risk perception and unprotected sex. שאלתי : מה הפרוצדורה הסטטיסטית הנכונה שבעזרתה אוכל להראות כי ידע מוקדם אכן משפיע על תפישת הסיכון? ובאילו כלים/ מבחנים סטטיסטיים יש להשתמש לשם כך. תודה מראש


שנייה לפני אובדן שפיותי (אני עובדת על - shironet3


01:53 | ‏2010/‏06/‏30

הקובץ מהבוקר): יש לי קובץ נתונים גדול, שכולל מידע משלושה ניסויים. כל אחד מהם כלל 84 משתנים, כשכל אחד מהנבדקים ענה על כל ה-84 שאלות. המשתנה הראשונה הוא משתנה של 'סוג תכונה' ויש לו 4 רמות. כל רמה נבדקה ע"י 7 שאלות. המשתנה השני הוא משתנה של 'מטרה' ויש לו 3 רמות (7*4*3=84). מאחר שכל ניסוי כלל נבדקים אחרים ושאלות קצת שונות לגבי משתנה המטרה, כשאיחדתי את הקובץ, איחדתי אותו כך שמדובר במשתנים שונים ובנבדקים שונים בעבור כל ניסוי (כלומר, איחדתי אותו רק לצרכי השוואה בין הנתונים). מה שאני אמורה לעשות עכשיו, זה לבדוק ע"י ניתוח שונות האם יש פערים מובהקים בין אחד ממשתני ה'מטרה' ששונה בכל ניסוי, ביחס לסוג התכונה (משתנה זה נשאר זהה בעבור כל הניסויים). כמה שאלות: ראשית, איך עושים את זה?! ניסיתי לעשות כל מיני דברים, אבל לא מצאתי לזה פיתרון. שנית, וכאן נראה לי טמונה הבעיה- איך אני מגדירה, בכל אחד משלושת הניסויים, אלו שאלות הם תחת איזה 'סוג תכונה'? עשיתי ממוצע לכל אחד מהם (כל שבע שאלות ברמת מטרה ספציפית), אך אי אפשר להשתמש בו ל-repeated measures, כי הspss טוען שזו שגיאה, ואני מניחה שבצדק... אעריך ואשמח לנסות כל פתרון אפשרי תודה...


שלום, איך מבדילים בין מבחן z ל-t? - bunsi


20:32 | ‏2010/‏06/‏30

מישהו יכול לומר מה הפרמטרים המבדילים ביניהם? תודה


קידוד כן/לא בשאלון - בת חצב


11:39 | ‏2010/‏01/‏07

שלום וברכה אני עורכת מחקר קטן במסגרת קורס שיטות מחקר (יש לציין שדי זרקו אותנו למים) במסגרת המחקר אנשים ענו לי על שאלון ואני מקודדת את הנתונים על מנת לעשות קורלציה פשוטה חלק מהשאלות מדורגות 1-5 אך חלק מהשאלות הן שאלות כן - לא הם לתת לכן ציון - 1 וללא ציון 5? (כמובן שאני דואגת שכל השאלות יהיו בכיוון הנכון) תודה רבה! מקווה שהובנתי


שאלה ובקשת עזרה... תודה :) - Mooriya


21:21 | ‏2010/‏01/‏07

שלום, אני ממש אורחת פה. אין לי קשר לסטטיסטיקה ככ ולכן גם קפצתי לביקור. חברה שלי ואני עושות עבודה בשיטות מחקר ואנחנו שיא המסתבכות..!! האם זה איכשהו קשור אליכם??? הלוואי שכן... אנחנו עושות עבודה {מטופשת!!!} שההשערה שלה: ההשערה: שאחוז הבנים אשר לומדים מקצועות ריאליים גבוה מאחוז הבנות. האם אתם יודעים מהי הגדרת ההשערה שמתאימה לזה?? ומהי ההגדרה האופרטיבית המתאימה??? והאם זה נכון: משתנה בעל ציון תלוי: בחירת מקצוע. משתנה בעל ציון בלתי תלוי: מין האדם- גבר או אישה. סליחה על האלף שאלות וההתפרצות לפה... אנחנו פשוט די אבודות.... אם בכלל תדעו לענות... :) ואם לא אולי יש לכם רעיון את מי לשאול??? תודה רבה!!!


אם המודל כולו לא מובהק אז חלקים שלו כן?? - פשוטשירה


21:39 | ‏2010/‏01/‏07

היי ביצעתי רגרסייה היררכית בשני צעדים. בצעד הראשון המודל כולו יצא מובהק ואילו בצעד השני לא. יחד עם זאת, חלק מהמשתנים כן היו מובהקים בצעד השני (בפני עצמם). מה זה אומר? שכל המובהקות שלהם בטלה??? אי אפשר לדווח עליהם כמובהקים?? כל הממצאים האלו לא נחשבים???


שאלות תיאורטיות - דוד19852


19:31 | ‏2010/‏02/‏07

1.    לשם מה מחשבים את גודל האפקט ומה יתרונו על-פני מבחן מובהקות? 2.    כיצד ניתן לדעת, על-פי רווח סמך, האם תוצאת מבחן סטטיסטי כלשהו מובהקת או לא? 3.    מה הקשר בין ערכו של ה-t בפלט של מבחני t  לבין גודל המדגם? 4.    מה הקשר בין סטיות התקן של המדגמים לבין ה-p-value? אודה לכם אם תענו לי על שאלות אלו בהקדם האפשרי


תוקף פנימי , סיבתיות ושאלות חשובות. - פשוטשירה


17:30 | ‏2010/‏03/‏07

תראו, אני כבר בזמן ממש סיום התואר השני. הבעיה שלי היא שיש דברים שעד היום אני "לא ירדתי לסוף דעתם של הפרופסורים בקשר אליהם" וזה מאד חשוב שאני אבין אותם. אודה לכם מאד אם תוכלו לעזור לי בהבנת 2 מושגים והקשר שלהם למחקר שלי. במחקר שלי עשיתי רגרסיות על קבוצה של עשרת אלפים איש ממאגר נתונים גדול של מדינה מסויימת  (המדגם מייצג והשאלון מתוקף) שניתן להוריד באינטרנט. לכן המחקר הוא מתאמי. מה שאני לא מבינה הוא : א. האם במחקר כזה בוודאות אי אפשר להסיק על סיבתיות בכל מצב שהוא? מה הסיבה העיקרית? (בהנחה שאני אומרת שהוכחתי קשר סטטיסטי ואני כן יכולה להוכיח קדימות בזמן של הבלתי תלוי (כי זה בלתי תלוי שברור שבא קודם) - אז האם הסיבה לכך היא שלא ניתן להפריך הסברים חלופיים ??? אבל אם לא ניתן להפריך אז בשביל מה כל משתני הבקרה שהכנסתי  לרגרסיות כצעד ראשון בנוסף לבלתי תלויים??  ) ב. האם למחקר שלי יש תוקף פנימי? (קראתי באחד הסיכומים שתוקף פנימי יש רק במחקרים ניסויים - רק בהם ניתן לשאול את השאלה האם המשתנה הבלתי תלוי הוביל לשינוי בתלוי ולא משהו אחר) האם אין לו תוקף פנימי בגלל שהוא מתאמי ? אודה לתשובתכם, גם אם היא חלקית. (אודה למאמצכם לנסות להבין במקום לשלוח אותי לסיכומים/מורים פרטיים וכו.. מי שלא מעוניין לנסות לעזור לי מכל סיבה שהיא - תודה, אין צורך בך, הכל בסדר. )   תודה רבה רבה !! שירה


שאלה מפורטת למדי - דר פלסיבו


00:14 | ‏2010/‏06/‏28

שלום לכולם, הפעם האחרונה בה למדתי את החומר הייתה לפני שש שנים, כך שאני מצטער על כך שלמעשה אני לא זוכר כלום ושאלתי תהיה קצת מפורטת מדי... לא אעלב עם זה יותר מדי לשאול. ברשותי שתי קבוצות אקראיות בנות 20 נבדקים כל אחת. כל אחד מן הנבדקים קיבל את אותם 15 ירקות שונים לאכול, גמבה עגבניה וכו' (זו אנלוגיה, כמובן שהניסוי עצמו היה אחר אבל זה לא משנה), רק שחברי הקבוצה הראשונה קיבלו את אותם ירקות צבועים בירוק, וחברי הקבוצה השניה קיבלו אותם צבועים בכחול. המטרה שקיבל כל נבדק הייתה להחליט האם הירק טעים או לא. הניבוי הוא שהירקות הצבועים בירוק יהיו טעימים יותר. איך אני בודק זאת? זרקו לי כמה אנשים להשתמש בחי בריבוע, אבל אני אפילו לא זוכר מה אומר כל אחד מן המשתנים. אשמח מאד אם תוכלו להפנות אותי לאיזו נוסחא, עם פירוט של מה מתמפה לכל אחת מן האותיות. שוב, אני מצטער על כך שאינני זוכר דבר.. אשמח גם לתשובה במסר אישי אם מדובר בטרדה ביחס לנהוג בפורום. תודה


Copyright©1996-2014, תפוז אנשים בע"מ